Pētera Vaska mūzikas koncerta Vašingtonā Ieskaņas koncerts Rīgā 7.februārī plkst.15.00 Nacionālās operas Beletāžas zālē.

Solisti

Dita Krenberga, flauta
RIX kvartets
Ilze Kļava, alts
Reinis Birznieks, čells
Sandis Šteinbergs, vijole
Jānis Maļeckis, klavieres

 

Programmā

1.„Klusuma auglis” the Fruit of Silence

2.Andante cantabile no Otrā čellkoncerta “Klātbūtne” / Andante cantabile from Cello Concerto No.  2

3..Ainava ar putniem” flautai / Landscape with birds

4.Kvartets vijolei, altam, čellam un klavierēm / Quartet for violin, viola, cello and piano

  1. Preludio
  2. Danze

III. Canti drammatici

  1. Quasi una passacaglia
  2. Canto principale
  3. Postludio

ASV senākais laikmetīgās mākslas muzejs The Phillips Collection 2009. gadā izveidoja koncertsēriju “Eiropas vadošie komponisti”. Šī cikla ietvaros 2015. gada februārī klausītājiem tiks piedāvāta Pētera Vaska mūzika. Saskaņā ar koncertcikla veidotāju ieceri mūziķus izvēlas paši komponisti, un Pēteris Vasks šoreiz aicinājis muzicēt Latvijas labāko flautisti, Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra flautu grupas koncertmeistari Ditu Krenbergu un Latvijas ilgmūžīgāko kameransambli – RIX kvartetu. Tā dalībnieki satikās pirms vairāk nekā 20 gadiem, kļuva par lieliskiem draugiem un domubiedriem, pēc tam izklīda pasaulē kur nu kurais, taču vairākas reizes gadā joprojām sanāk vienkop, lai klausītājiem piedāvātu jaunas koncertprogrammas.

Pēteris Vasks ir pasaulē pazīstamākais Latvijas komponists. Kopš 90. gadu sākuma viņam jaunus opusus pasūtina pasaules ievērojamākie atskaņotājmākslinieki, kuru skaitā ir Gidons Krēmers, The Hilliard EnsembleKronos Quartet, Sola Gabeta. Vasks ir Arvo Perta un Gijas Kančeli garīgais radinieks, viņa mūzikā ir spēcīgi gaismas un tumsas kontrasti, dziļas sāpes un nenomācama ticība. Vaska spēcīgākie iedvesmas avoti ir Latvijas daba, latviešu tautas mūzika un putnu balsis.

Programmā iekļautā “Zaļā ainava” (2008) ir vasaras saulgriežu smaržu un noslēpumu atbalsis skaņās, “Ainava ar putniem” (1980) ir apliecinājums komponista aizrautībai ar šo, kā viņš pats saka, “Dieva radītās pasaules muzikālāko daļu”, čellkoncerts “Klātbūtne” (2012) ir sirsnīga atzinības zīme opusa pasūtinātājas Solas Gabetas talantam, savukārt Klavieru kvartets (2001) ir sešu asi kontrastējošu posmu izvērsts virpulis ar etnogrāfisku rotaļu, dramatisku dziedājumu, ņirdzīgu maršu, eksplozīvu tokātu un himnu mīlestībai.